JAG ÄR LYCKLIG

Jag är så lycklig. Stolt. Självsäker. Glad. Inte visste jag att träning skulle få mig att känna mig så himla bra! Ända sen jag började springa och träna har jag vart så glad och sprallig och pigg! Det har t o m min mamma, pappa märkt. Och jag vann! Idag vann jag över mig själv. Jag slog Elvira! Min jogging har blivigt mycket bättre, regelbunden, rolig och skön. Jag andas rätt och regelbunden. Jag sprang dubbelt mycket som jag brukar springa, utan att få håll. När jag kom hem körde jag styrketräning, klarade 80 sittups, 25 armhävningar och 100 små mini-sittups (som jag kallar dom) plus 6 minuters arm-träning (vet inte vad det heter på riktigt). Det har ju snöat idag, så när jag powerwalkade halkade jag lite bakåt på varenda steg, irriterande, haha. Efter ett tag tyckte jag det gick för långsamt så jag börja springa igen! Det är ett tecken på att jag tycker det är kul att springa, vilket jag aldrig trodde att JAG skulle göra! När jag och min syter är ute och springer (vilket inte hände ofta, men hoppas det blir mer nu!) flåsade jag bakom henne, blev otroligt varm, sprang oregelbundet och blev trött direkt och såklart fick jag håll... Nu därimot längtar jag efter att få springa! Varje kväll springer jag min lilla "runda" 2 gånger. Den är inte lång, runt 250 meter, men jag ser det som träning att inte behöva stanna och andas. Så här brukar det se ut: jag springer ett varv på runt 2-3 min gå in och dricker lite vatten på några sekunder sen går jag ut igen och springer ett till varv. Men idag sprang jag tre varv, plus lite på Powerwalken! :D Jag är faktiskt RIKTIGT stolt över mig själv, även om det kanske låter dåligt i era öron. För mig är det fantastiskt! Efter styrketräningen spände jag mina muskler och kände dom! Vad tycker ni? Var jag duktig eller inte?

♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Mittlivsform

Men gud vad roligt för dig! Stolt ska du vara, det är resultaten av träningen och framstegen som är roliga att följa och inte bara de tråkiga siffrorna på vågen!

2011-01-12 @ 21:03:16
URL: http://mittlivsform.blogg.se/
Postat av: Mittlivsform

Precis så som det ska vara! Muskler väger ju mer än fett så även den smalaste vältränade kan ha en stor siffra på vågen, därför borde alla vågar slängas!

2011-01-12 @ 22:26:17
URL: http://mittlivsform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0