VAD VILL JAG?

Ända sen jag var tio år har jag varit lite överviktig. Inte mycket, men lite. Nu, idag, ser jag inte så tjock ut i mina kläder, men jag vågar inte visa mig i bikini. Jag känner mig osäker, opassande, otränad. Jag brukar oftast ha en sjal, eller en tunn tröja för att inte visa min mage. Det är min svagaste punkt. Min mage. Den har fettvalkar när jag sitter ner, den hänger när jag står. Den är  egentligen inte så himla stor, men den ser nästan lite speciell ut.

Jag vill helt enkelt få bort mina valkar. Jag vill vara stolt när jag går i bikini. Jag vill inte behöva gömma min mage. Jag vill inte låsa in mig på toaletten i skolan och gråta över att jag är så ful. Över att jag är tjock.

Min skola är inriktad på dans, teater, sång och musik. När det kommer till dansen är det stor press. Många tjejer i min skola är smala, vältränade, och starka. Ibland om jag går själv i skolan kan jag känna mig så klumpig och stor så jag bara vill gömma mig. Min bästavän är stark, vältränad, och har muskler. När jag umgås med henne kan jag ibland känna mig så himla stor. Hon säger att jag inte är det, men det är bara ord. Dom passerar mig, jag tar inte in någonting. Jag vet att hon säger det för att vara snäll, men det gör mig nästan ännu ledsnare.
Mina kompisar verkar kunna äta vad som helst utan att gå upp i vikt, men jag är inte som dom. Jag går upp i vikt när jag äter, jag blir tjockare. Och jag älskar godsaker. Det är det jobbigaste. Jag älskar chips, ostbågar, godis, choklad, bullar, kakor. Jag har alltid vart den i familjen som tjatar tills vi köper en chipspåse eller något annat. Men ibland blir jag så sugen på godis och sötsaker att jag blir sur, tjatig och otrevlig. Jag hatar den Elvira. Den otrevliga, irriterande Elvira. Jag irriterar nästan mig själv när jag blir så. Min vikt har orsakat många hemska timmar fulla av tårar, ångest.

Egentligen är det det här jag vill. Jag vill fullför... Nej ännu bättre: JAG SKA FULLFÖRA DET HÄR!
För jag har påbörjat projekt som det här flera gånger, men jag har aldig riktigt orkat avsluta det. Men inte den här gången! Jag ska lyckas. Jag SKA inte ge upp. Jag ska sluta det här projekt, nöjd, glad och stark!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0